همه دلایل کسادی بازار
«فروش انواع ساک و چمدان به قیمت عمدهفروشی»، «تخفیف ۵۰ درصدی»! نوشتههای روی شیشههای هر دونبش یک فروشگاه بزرگ ساک و چمدان، جلبتوجه میکند. این تخفیف سخاوتمندانه، فقط برای بازارگرمی است که صاحب مغازهها هر از چند گاهی به آن متوسل میشوند؟ وقتی به یاد کرونا و حرفهایی که اخیراً رئیس صنف سراجان درباره وخامت حال صنف تولید و فروش ساک و چمدان و کیف مدرسه به من گفته بود میافتم داخل فروشگاه میشوم. فروشگاهها به نسبت بزرگی است، تنوع محصول زیاد است و موقعیت بسیار خوبی دارد (محدوده میدان ولیعصر) اما انگار هیچیک از اینها، حتی آن تخفیفهای سخاوتمندانه و وسوسهبرانگیز نتوانسته است مشتریان را جذب کند. خلاصه آنچه از حرفهای فروشنده دستگیرم میشود این است: در زمان کرونا کسی، ساک و چمدان نمیخرد چون فعلاً کمتر کسی به مسافرت میرود. حتی بازار چمدان جهیزیه هم کساد است چون عروسیها به تاخیر افتاده است. از همه بدتر، پایان مسافرتهای زیارتی به حج! مدارس هم نیمه تعطیل هستند و دانشآموزان همان کیف و کولههای سال قبل را استفاده میکنند، به بازار ساکهای ورزشی هم امیدی نیست چون باشگاههای ورزشی هم، تعطیل و نیمهتعطیل هستند و مشتری سابق را ندارند.